Titulek:Angličtina pro děti OdpovědětNapsal/a: Karel Přidáno: 05.06.2012 13.32
Jednoznačně souhlasím s tím, že výuka cizího jazyka od útlého
dětství (ať už je to v našich končinách angličtina nebo němčina), se
v budoucnu může dítěti jedině vyplatit. Rodiče si ovšem musí zároveň
uvědomit, že tuto investici budou muset dlouhodobě ochraňovat (rozuměj
platit) a že pravděpodobně přinese i drobné komplikace při nástupu
do školy.
Řekněme, že se dítě, např. po dobu šesti let před nástupem do
školy, „učí“ angličtinu. Pokud nastoupí do normální školy, objeví
se mu cizí jazyk v rozvrhu až od třetí třídy. Mělo by tedy, i první
dva roky školní docházky, nadále navštěvovat kurzy angličtiny.
V opačném případě, jakoby šest předchozích let ani nebylo. Do třetí
třídy už ale vstupuje s osmiletým náskokem před většinou
ostatních.
V této chvíli se láme chleba. Rodiče mohou přestat posílat potomka do
jazykovky – vždyť už se přece učí anglicky ve škole. Nebo jej tam
nechají chodit i nadále. Pokud vsadí na první možnost a nechají vše na
škole, prohráli. Ve škole začne výuka od úplných základů, jinak to ani
není možné. Dítě se přizpůsobí spolužákům a značnou část času
bude žít z podstaty. To, že rodiče zmařili vlastní investici, není asi
třeba zvlášť rozebírat.
Závěr? Pokud jsou si rodiče vědomi faktu, že aktivní znalost cizího
jazyka je důležitá, měli by již od počátku počítat s tím, že by
investice do jeho výuky, s nástupem do školy, neměla skončit. Proto je
dobré se již při výběru jazykové školy orientovat podle toho, zda škola
poskytuje návaznost. Jistě, za dva roky může zkrachovat, ale třeba
dalších patnáct let vydrží…
Mimo škol používajících metodu Helen Doron je tak možné využít
i jazykové školy typu Wattsenglish nebo English Education.
Kurzy na sebe navazují a navíc v nich vyučují rodilí mluvčí.
Diskuse - Angličtina pro děti od tří měsíců
Odpovědět Napsal/a: Karel
Přidáno: 05.06.2012 13.32
Jednoznačně souhlasím s tím, že výuka cizího jazyka od útlého dětství (ať už je to v našich končinách angličtina nebo němčina), se v budoucnu může dítěti jedině vyplatit. Rodiče si ovšem musí zároveň uvědomit, že tuto investici budou muset dlouhodobě ochraňovat (rozuměj platit) a že pravděpodobně přinese i drobné komplikace při nástupu do školy.
Řekněme, že se dítě, např. po dobu šesti let před nástupem do školy, „učí“ angličtinu. Pokud nastoupí do normální školy, objeví se mu cizí jazyk v rozvrhu až od třetí třídy. Mělo by tedy, i první dva roky školní docházky, nadále navštěvovat kurzy angličtiny. V opačném případě, jakoby šest předchozích let ani nebylo. Do třetí třídy už ale vstupuje s osmiletým náskokem před většinou ostatních.
V této chvíli se láme chleba. Rodiče mohou přestat posílat potomka do jazykovky – vždyť už se přece učí anglicky ve škole. Nebo jej tam nechají chodit i nadále. Pokud vsadí na první možnost a nechají vše na škole, prohráli. Ve škole začne výuka od úplných základů, jinak to ani není možné. Dítě se přizpůsobí spolužákům a značnou část času bude žít z podstaty. To, že rodiče zmařili vlastní investici, není asi třeba zvlášť rozebírat.
Závěr? Pokud jsou si rodiče vědomi faktu, že aktivní znalost cizího jazyka je důležitá, měli by již od počátku počítat s tím, že by investice do jeho výuky, s nástupem do školy, neměla skončit. Proto je dobré se již při výběru jazykové školy orientovat podle toho, zda škola poskytuje návaznost. Jistě, za dva roky může zkrachovat, ale třeba dalších patnáct let vydrží…
Mimo škol používajících metodu Helen Doron je tak možné využít i jazykové školy typu Wattsenglish nebo English Education. Kurzy na sebe navazují a navíc v nich vyučují rodilí mluvčí.