Nacházíte se: Úvodní stránka > Školní věk > Usnadněte svým prvňáčkům začátek školní docházky
Sponzorované odkazy:
Mnoho prvňáčků, kteří před pár dny poprvé usedli do školních lavic, může mít zpočátku problémy s pozorností, kázní i samostatností. V novém prostředí, mezi novými dětmi a ve společnosti cizích dospělých není každé dítě suverénní a klidné. Jak jim mohou rodiče usnadnit zvykání na školní režim a pomoci jim zůstat v pohodě a v klidu?
Pokud je vaše dítko úzkostlivější a bojí se po neznámé budově školy pohybovat samo, je dobré, když s ním projdete všechny trasy, ze šatny ke třídě, na záchod, k nápojovým automatům, kde si může načepovat vodu, do jídelny a zpátky. Když ho v prvních dnech budete doprovázet, aby cestu znal a nebál se jí, bude pro něj později snazší pohybovat se samostatně. Ukažte mu v klidu , kde je sborovna pro paní učitelky, kde jsou třídy starších spolužáků, všechno, co by ho mohlo překvapit či zaskočit. Můžete o jeho úzkostlivější povaze pohovořit i s paní učitelkou, aby mu těžší začátky pomohla překlenout.
Určitě by bylo dobré, kdyby se rodičům povedlo udělat si v prvních dnech prvňáčkovy docházky do školy více času na společné aktivity. Dítě vezměte na klidnou procházku do přírody, na které si s ním popovídáte nejen o škole a kamarádech, ale především o tom, co ve škole zažívá, jaké jsou jeho dojmy, co ho nejvíce baví. Projeďte se s ním na kole, běžte pouštět draka či sbírat kaštany. Společně strávený čas venku pomůže dítěti najít potřebný klid, setřást školní nervozitu, načerpat energii. V tomto období by měly jít zájmy a koníčky rodičů stranou. Je důležité, aby si dítě zvyklo o škole každý den mluvit a cítilo zájem rodičů o to, co ho potkalo a co zažilo.
Paní učitelka určitě přivítá zájem rodičů a ráda jim poví, jak jejich děti dodržují pravidla chování ve škole. Hyperaktivní děti mívají zpočátku problém vydržet v klidu sedět v lavici, vyskakují ze židlí, procházejí se po třídě, vykřikují bez přihlášení. Paní učitelka si jistě poradí s dodržením kázně a dětem zpočátku dovoluje pohyb po třídě, protažení a zacvičení před tabulí. Pokud by byly nějaké nesnáze a rodiče pozorovali na svém dítěti změny v chování – nervozitu, napětí, změnu v projevech – pohybech či řeči – je dobré si s pedagožkou promluvit, do třídy se případně dojít podívat, jak výuka probíhá, zkrátka hledat společné řešení. Každé dítě je jiné a má jiné potřeby, proto je důležitý individuální přístup ke každému dítku zvlášť.
Sponzorované odkazy:
Maminko.cz
Přebírání textů z těchto stránek je bez svolení autora trestné.
CMS vytvořilo amedio.cz.